Omdat we beseffen dat je misschien nog bijkomende vragen hebt, geven we je hieronder een antwoord op de meest gestelde vragen die we van onze klanten ontvangen.
Een asbestattest is het resultaat van een asbestinventarisatie van een gebouw. Op basis van deze inventarisatie levert de OVAM voor elk gebouw een uniek asbestattest af. Dit attest bevat informatie over asbest in het gebouw en toetst of het asbestveilig is. Het beschrijft welke materialen of gebouwonderdelen asbest bevatten, wat de staat is van het asbest en geeft advies over hoe het veilig kan beheerd of verwijderd worden.
Als eigenaar van een gebouw moet je sinds 23 november 2022 in het bezit zijn van een geldig asbestattest als je het gebouw wilt verkopen en het pand voor 2001 is gebouwd. De potentiële koper wordt hiermee op de hoogte gebracht van mogelijke aanwezigheid van asbest in het gebouw. Het niet naleven van de asbestwetgeving kan leiden tot boetes en gerechtelijke vervolging. Daarom is het belangrijk dat je aan alle vereisten voldoet, zodat de veiligheid van de toekomstige bewoners gegarandeerd wordt.
Flexibiliteit is één van onze kernpunten. We plannen een afspraak wanneer het voor jou past. Dit zorgt voor een snelle oplevering. Contacteer ons dus zeker!
De standaard geldigheidstermijn is tien jaar.
Bij PG Consult kan je rekenen op een uitstekende service aan correcte tarieven voor de oplevering van je attest. Onze professionele aanpak garandeert een goede afhandeling en opvolging.
Onze aanpak bestaat uit zes stappen. Dit gaat van een eerste verkenning, tot de inventarisatie ter plaatse van de potentiële asbesthouders. Daar waar nodig nemen we stalen en monsters voor verdere analyse. We bezorgen je het asbestattest en doen de nodige opvolging.